Деражненська громада
Рівненський район, Рівненська область

Тільки не відвертайтесь: 9 правил спілкування з ветеранами, які повернулись із війни

Дата: 26.03.2025 16:20
Кількість переглядів: 104

Фото без опису

Правило 1
Демонструйте дружню поведінку, спілкуйтесь звично.
Щоб адаптуватися в умовах цивільного життя, людині, яка повернулася з фронту, потрібно знайти нові способи бути корисною іншим людям, нові способи задоволення і нові способи бути «своєю» для тих, кого вона любить і цінує.

Правило 2
Уникайте дискусій на чутливі теми.
Ви не знаєте все про психологічний стан ветерана, з яким спілкуєтесь. Тож утримайтесь від розмов на чутливі теми.

Правило 3
Без претензій.
Якщо ви той(та), до кого повертається ветеран — налаштуйтесь на те, що певний час доведеться попрацювати над налагодженням стосунків та комунікації.

Правило 4
«Ні» жалощам та сльозам.
Ветеранам дійсно не потрібні ані ваші сльози, ані жаль чи сум. Справа в тому, що вони просто не знають, що з цим робити.

Правило 5
Під час спілкування згадуйте власний досвід великих змін.
Щоб краще зрозуміти, що саме відчуває ветеран, згадайте свій досвід, коли у вашому житті відбувалися великі зміни.

Правило 6
Якщо ветеран — ваша близька людина, не «оберігайте від турбот».
Часто люди вважають, що в перший час ветерана потрібно оберігати від турбот. Проте без дій немає адаптації.

Правило 7
Залучайте до спільної справи, уточнюйте очікування
І ось тут варто нагадати, що ПТСР, тобто захворювання, яке потребує фахової допомоги, трапляється не у всіх, а тільки в тих, у кого не вийшло адаптуватися при поверненні. Якщо ми підтримуємо стосунки з ветеранами і залучаємо їх до спільних справ, це їм сильно допомагає і суттєво зменшує вірогідність виникнення ПТСР.

Правило 8
Як брати на роботу ветерана, якщо у нього, можливо, ПТСР?
Роботодавці часто можуть бути збентежені тим, що у ветерана, якого вони приймають у штат, можуть бути спалахи гніву чи інші неадекватні реакції. Постає безліч запитань: як людину потім звільняти, якщо він, як і будь-яка інший співробітник, може виявитись не здатним виконувати потрібну вам роботу? Вихід один: щира і чесна розмова.

Правило 9
Будьте готовими до типових реакцій ветерана: «вибух» і «тремтіння».
питися з ветераном у публічному місці, тож важливо знати, що варто робити в таких випадках.

«Вибух»: робите крок уперед і чекаєте

Через стрес ветеран внутрішньо напружений й може «вибухати» з приводу, який точно того не вартий. Він може голосно когось звинувачувати, скаржитися на обставини, кричати. У такому випадку не потрібно заспокоювати людину або сперечатися з нею.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних