Деражненська громада
Рівненський район, Рівненська область

Тільки не відвертайтесь: 9 правил спілкування з ветеранами, які повернулись із війни

Дата: 26.03.2025 16:20
Кількість переглядів: 16

Фото без опису

Правило 1
Демонструйте дружню поведінку, спілкуйтесь звично.
Щоб адаптуватися в умовах цивільного життя, людині, яка повернулася з фронту, потрібно знайти нові способи бути корисною іншим людям, нові способи задоволення і нові способи бути «своєю» для тих, кого вона любить і цінує.

Правило 2
Уникайте дискусій на чутливі теми.
Ви не знаєте все про психологічний стан ветерана, з яким спілкуєтесь. Тож утримайтесь від розмов на чутливі теми.

Правило 3
Без претензій.
Якщо ви той(та), до кого повертається ветеран — налаштуйтесь на те, що певний час доведеться попрацювати над налагодженням стосунків та комунікації.

Правило 4
«Ні» жалощам та сльозам.
Ветеранам дійсно не потрібні ані ваші сльози, ані жаль чи сум. Справа в тому, що вони просто не знають, що з цим робити.

Правило 5
Під час спілкування згадуйте власний досвід великих змін.
Щоб краще зрозуміти, що саме відчуває ветеран, згадайте свій досвід, коли у вашому житті відбувалися великі зміни.

Правило 6
Якщо ветеран — ваша близька людина, не «оберігайте від турбот».
Часто люди вважають, що в перший час ветерана потрібно оберігати від турбот. Проте без дій немає адаптації.

Правило 7
Залучайте до спільної справи, уточнюйте очікування
І ось тут варто нагадати, що ПТСР, тобто захворювання, яке потребує фахової допомоги, трапляється не у всіх, а тільки в тих, у кого не вийшло адаптуватися при поверненні. Якщо ми підтримуємо стосунки з ветеранами і залучаємо їх до спільних справ, це їм сильно допомагає і суттєво зменшує вірогідність виникнення ПТСР.

Правило 8
Як брати на роботу ветерана, якщо у нього, можливо, ПТСР?
Роботодавці часто можуть бути збентежені тим, що у ветерана, якого вони приймають у штат, можуть бути спалахи гніву чи інші неадекватні реакції. Постає безліч запитань: як людину потім звільняти, якщо він, як і будь-яка інший співробітник, може виявитись не здатним виконувати потрібну вам роботу? Вихід один: щира і чесна розмова.

Правило 9
Будьте готовими до типових реакцій ветерана: «вибух» і «тремтіння».
питися з ветераном у публічному місці, тож важливо знати, що варто робити в таких випадках.

«Вибух»: робите крок уперед і чекаєте

Через стрес ветеран внутрішньо напружений й може «вибухати» з приводу, який точно того не вартий. Він може голосно когось звинувачувати, скаржитися на обставини, кричати. У такому випадку не потрібно заспокоювати людину або сперечатися з нею.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь