Деражненська громада
Рівненський район, Рівненська область

Головне управління ДПС у Рівненській області інформує

Дата: 20.03.2025 10:21
Кількість переглядів: 24

Фото без опису

На Рівненщині власники елітних авто сплатили майже 1 млн гривень транспортного податку

За січень-лютий 2025 року власники елітних автомобілів перерахували до місцевих бюджетів Рівненщини 969 тис грн транспортного податку. Це на 92 % (або 464 тис грн) більше, ніж за аналогічний період 2024 року.

Переважна більшість платників — це фізичні особи, які сплатили 486,6 тис грн. Водночас юридичні особи перерахували до бюджету 482,5 тис грн цього податку.

Сплата транспортного податку сприяє наповненню місцевих бюджетів, що дозволяє фінансувати важливі соціальні та інфраструктурні проєкти. Власники елітних авто повинні своєчасно виконати свої податкові зобов’язання, щоб уникнути штрафних санкцій.

Нагадаємо, що транспортний податок зобов’язані сплачувати власники легкових автомобілів, які: були випущені не більше 5 років тому; мають середньоринкову вартість понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року (у 2025 році така сума складає 3 000 000 грн).

Щороку Міністерство економіки формує перелік легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню. Список розміщується на офіційному сайті Мінекономіки (www.me.gov.ua) до 1 лютого поточного року.

У минулому році до переліку потрапили 488 моделей автомобілів таких марок, як Aston Martin, Audi, Bentley, BMW, Cadillac, Ferrari, Lamborghini, Land Rover, Lexus, McLaren, Maserati, Mercedes-Benz, Porsche, Rolls-Royce, Tesla, Toyota та інші.

На 2025 рік визначено 352 марки автомобілів, власники яких мають сплатити транспортний податок.

Ставка податку залишається незмінною — 25 000 грн за кожен автомобіль.

Юридичні особи отримають повідомлення про нараховану суму податку у своєму електронному кабінеті.

Фізичні особи отримають податкові повідомлення-рішення поштою за місцем своєї податкової адреси. Якщо платник подав заявку на електронне листування з органами ДПС, нарахування буде направлене в електронний кабінет.

 

Як подати декларацію про доходи за 2024 рік: оберіть зручний для себе спосіб

Податкова деклараційна кампанія – 2025 триває! Якщо ви отримували доходи, з яких не був сплачений податок, необхідно подати декларацію про майновий стан і доходи (далі – декларація) та самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) і військовий збір.

Щоб зробити це швидко та без стресу, можна використати три способи подання декларації:

  • особисто – у територіальному органі Державної податкової служби (ДПС) або через уповноважену особу;
  • поштою – листом із повідомленням про вручення та описом вкладення. Але врахуйте, що надсилати потрібно не пізніше ніж за 5 днів до завершення строку подання;
  • онлайн – через сервіси ДПС. Це найбільш зручний варіант, який дозволяє уникнути черг та заощадити час.

Електронне декларування – це простий та швидкий спосіб звітування. Для подання декларації онлайн вам знадобиться кваліфікований електронний підпис (КЕП) (інструкція щодо його отримання тут: https://ca.tax.gov.ua/etrusted-services) та доступ до Інтернету.

Заповнити декларацію можна за допомогою:

Що допоможе заповнити декларацію правильно? Насамперед, це сервіси ДПС, які автоматично підтягують дані з: облікової інформації платника; Державного реєстру фізичних осіб (щодо отриманих доходів); реєстрів нерухомого та рухомого майна. Це зменшує ризик помилок та значно спрощує процес подання.

Подання декларації у встановлений термін – це не лише вимога законодавства, а й можливість уникнути штрафів. Тож, не відкладайте на останній момент – подавайте декларацію вже зараз!

Негативні наслідки боргу по сплаті єдиного внеску

Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) є важливим платежем для кожного підприємця та роботодавця. Він забезпечує фінансування пенсій, лікарняних, страхових виплат і соціального захисту найманих працівників. Проте несвоєчасна або несплачена сума ЄСВ може мати серйозні наслідки як для роботодавців, так і для громадян.

Насамперед, це нарахування штрафів і пені: штраф 20% від несвоєчасно сплаченої суми; 10% – якщо після перевірки податкової буде виявлено неправильне нарахування; пеня в розмірі 0,1% від суми боргу з першого дня прострочення та за кожен день такого прострочення. Чим довше роботодавець чи підприємець не сплачує ЄСВ, тим більшою буде сума до сплати.

Крім того, несплачена сума ЄСВ  може призвести до блокування рахунків та арешту майна.

Податкова служба має право примусово стягнути борг через ДВС. Якщо боржник не сплачує внесок добровільно, гроші можуть бути списані з рахунків без його згоди. Також податкова служба може звернутися до виконавчої служби, яка за рішенням суду накладе арешт на майно боржника.

І основне - це втрата страхового стажу для працівників. Несвоєчасна або відсутня сплата ЄСВ означає, що період несплати не зараховується до страхового стажу. Якщо внесок не сплачувався кілька років, це може вплинути не тільки на розмір майбутньої пенсії, а й взагалі на право на її отримання.

Крім того, існує обмеження для виїзду за кордон: якщо сума заборгованості велика, боржнику можуть обмежити виїзд за кордон на підставі рішення виконавчої служби.

Також необхідно звернути увагу, що закриття ФОП не відбудеться без анулювання боргу. Навіть після припинення діяльності підприємець залишається боржником. Для закриття ФОП потрібно повністю погасити борг по ЄСВ, інакше буде продовжуватись нарахування санкцій.

Як уникнути проблем з ЄСВ? Насамперед, необхідно своєчасно сплачувати внесок – навіть якщо діяльність не ведеться. Крім того, перевіряти стан розрахунків в електронному кабінеті платника – щоб уникнути непередбачених боргів.
Тож, борги по сплаті ЄСВ можуть призвести до значних фінансових втрат, втрати страхового стажу, блокування рахунків і навіть судових справ. Уникнути цих проблем можна лише своєчасною сплатою внесків та контролем своєї податкової історії.

Не ігноруйте ЄСВ – це ваш захист у майбутньому!

 

Дізнавайтесь про свої доходи за 5 хвилин: зручний мобільний застосунок «Моя податкова»

Втомилися від  пошуку необхідної інформації чи не маєте часу на візит до податкової? Тепер отримати відомості про доходи можна всього за кілька хвилин прямо у смартфоні!

Державна податкова служба України зробила цей процес максимально простим і зручним завдяки мобільному застосунку «Моя податкова».

Як отримати відомості про доходи?

  • Завантажте застосунок у Google Play або App Store.
  • Пройдіть ідентифікацію за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису) або хмарного підпису.
  • У розділі «Послуги» оберіть «Отримати відомості про суми виплачених доходів».
  • Вкажіть потрібний період та отримайте довідку всього за 5 хвилин!

Якщо ви не маєте змоги скористатися мобільним застосунком, швидко отримати відомості про доходи можна через Електронний кабінет у меню «ЕК для громадян».

Чому це корисно? Тому, що:

  • швидко – більше не потрібно відвідувати податкову службу,
  • зручно – вся інформація доступна онлайн у будь-який час,
  • безпечно – доступ тільки через ваш електронний підпис,
  • доступно – відомості про доходи можна отримати за будь-які 5 років, починаючи з 1998 року.

Цінуйте свій час – користуйтесь онлайн-сервісами ДПС!

Завантажуйте «Моя податкова» вже зараз та отримуйте податкову інформацію швидко і без зайвих клопотів.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь